Things To Think About

Let the walls come down, let the engines roar

och jag var en av dom där som gärna ville men som...

Kategori: Whatever

Jag köpte en fototidning idag, en ren impuls. Jag har velat köpa en bra tidning väldigt länge men tycker egentligen att det är för dyrt eftersom man läser dom en gång och sen ligger dom bara och skräpar. Men den här handlade om landskapsfotografering vilket alltid är kul. Började läsa och blev väldigt inspirerad, ville ut och fota och leta rätt på bra ställen och gud vad roligt!
 
Ju längre jag kommer desto mer irriterad blir jag. Jag hatar språket dom använder, inte bara i den här tidningen utan överallt i fotosammanhang. Det verkar vara totalt omöjligt att prata om fotografering med ett språk anpassat för dummies. Till och med när dom har små faktarutor för att förklara olika delar av instruktionerna är det i stort sett omöjligt att förstå. Det är tråkigt, gör att det känns som att man måste ha en hög grundkunskap för att ens kunna ta till sig ny information. Trots att första halvan av tidningen handlade om grunder.
 
Störde mig också på att dom använda "ska" hela tiden. "Du SKA använda ett grått tonande filter". Men vafan, chilla lite? Jag kan väl ta en hyfsad bild även utan filter, även fast det säkert blir hundra gånger bättre med.
 
Äh, var väl ett relativt bra köp ändå men just nu är jag bara irriterad. Fast det kan bero på att jag inte ätit middag än. Ska nog fixa det nu faktiskt.
 
xoxo
Skjut mig i huvet - Movits!

KOMMENTARER:

  • Mot säger:
    2014-10-20 | 19:30:15

    Du ska skaffa en ät- och sov-klocka!

Kommentera inlägget här: