Things To Think About

Let the walls come down, let the engines roar

Life gave me some lemons

Kategori: Whatever

Snart är min helvetesvecka över. Fy helvete vad skönt det ska bli på tisdag när man har gjort första seminariet och faktiskt får vara "ledig". Fast det får man ju egentligen inte eftersom vi har föreläsningar på onsdag och ett till seminarium på fredag, men det är ju lättare än hur det har varit den här veckan.
 
Imorrn är det labredovisning, vi ska presentera det vi gjort på labbet i veckan inför gruppen och alla handledare, på engelska, utan att veta vad vi har gjort. Ser verkligen fram emot det, eller inte.
 
Som jag har förstått det har vi faktiskt gjort något ganska coolt.. eller åtminstone att det stora hela är ganska coolt, kanske inte just det lilla vi har gjort. Tanken är att ett virus kan krympa tumörer och användas som behandlingsterapi, ganska häftigt.
 
Igår var ett stort gäng från klassen på julgasque på Värmlands. "Kul att gå på nationsgasque" tänkte alla... nej. Inte precis. Herregud vad segt det var, inga spex, nästan inga låtar, massa inside jokes om nationen och dess historia från toastmastern och bara nej. Plus att middagen började typ 18 och höll på till 23.30. Längsta jävla middagen någonsin. Men maten var väl typ god (gillar ju inte riktigt traditionella julbord..) och vi satt ganska många biomedicinare i samma bord så det var ju trevligt, men jag gör det nog inte igen. Släppet efteråt var väldigt roligt åtminstone, dom spelade riktigt bra musik. Gillade min klänning väldigt mycket också, köpte den från en sån där Köp/Sälj i Uppsala-sida på facebook för 40 kronor!
 
Idag är jag en aning seg (tog sista bussen hem igår), försöker förbereda för redovisningen imorrn (vet inte vad jag ska säga?), ska iväg på Luciakonsert i domkyrkan på typ en timme och sen hem och kolla på Pelle Svanslös. Har ingen aning hur många som dyker upp på det dock, bara Sara som RSVPat på facebook.
 

Alltså på tisdag, efter seminariet, då ska jag bara åka hem, sova och kolla på film. Fy vad skönt det kommer att vara. Behöver verkligen vara ledig nu.
 
xoxo
Bubblegum Bitch - Marina and the Diamonds (asbra låt, lyssna på den!)
Kommentera inlägget här: