Things To Think About

Let the walls come down, let the engines roar

A kingdom of isolation and it looks like I'm the queen

Kategori: Whatever

Jaa hörrni, nu börjar det verkligen närma sig jul tycker jag. Den här tiden nästa vecka är jag hemma!
 
Men innan dess har jag tre seminarier att göra, en labbrapport att skriva och en tenta. Det är en hanterbar mängd saker att göra om det inte var för alla andra skitgrejer man ska göra hela tiden. Imorrn kommer Nobelpristagaren i medicin till skolan (som vanligt) så jag ska ju försöka mörsa mig in på den föreläsningen, ett besök på Hörnan ska hinnas med någon dag, på söndag är det Adventsfirande med Pelle, träning, ett till adventsfirande på onsdag (då jag också behöver tvätta, städa och packa) och den största och svåraste grejen: tömma kylen. Det är inte lika viktigt i år kanske eftersom ingen annan än jag behöver lida om jag glömmer något eller så, men jag har alldeles för mycket saker i den just nu och eftersom jag faktiskt har några lediga dagar i veckan så blir det inte lika mycket som äts som det skulle om jag var i skolan. Fast kylen går inte ens att jämföra med situationen i min frys. Jag har alltså en påse knökfull med saffransbullar, tre paket gifflar och två paket julkaffe i frysen. Om dom är kvar när jag kommer hem efter nyår kommer dom att bli kvar till nästa jul eller slängas. Och just nu har jag ingen lust att äta sötsaker? Vilket är lite jobbigt för jag köpte tre Marabou-mörk i förrgår (3 för 30 ju!), har fortfarande 6 stycken snickers i skåpet och en halväten pepparkaksdeg som jag köpte för två veckor sen. Fattar inte vad som händer. Köper fortfarande saker som att allt är som vanligt men sen äter jag aldrig det. Jobbigt.
 
Just ja, måste hinna köpa julklappar också. När ska jag trycka in det?? Vad ska jag ens köpa? Åh panik..
 
xoxo
Let It Go - Demi Lovato
Kommentera inlägget här: